Årets första julmarknad

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu har jag äntligen varit på julmarknad. Väntat i två år på detta. Skulle åkt förra helgen men min kompis blev magsjuk och det fanns en risk att även jag skulle kunna vara smittad så jag kunde inte åka någonstans. Men nu kom jag äntligen iväg. Så det blev en julmarknad i år i alla fall. Kan tillägga att jag inte var smittad.
 
Jag och min kompis valde att åka till Tjolöholms julmarknad som startade med sina julmarknader 1987. De flesta marknader har bara öppet på helger men Tjolöholm har även öppet en del vardagar. Var där för några år sedan och jag tyckte då att den var väldigt trevlig. Kostade 100 kronor att gå in på marknaden. Vi hade även en otrolig tur med vädret. Strålande solsken men aningen kallt. Idag har det snöat så jag är glad att vi valde att åka dit igår istället. Och eftersom det var en vardag så var det inte lika mycket folk som det brukar vara på helgerna vilket var skönt.
 
Gick runt och tittade bland stånden. Träffade till och med jultomten. Fanns mycket att handla till jul om man var intresserad eftersom det var många försäljare där. Köpte en väldigt fin tomte i cement (helt vit) som passade bra i min bokhylla. Köpte även chorrus som jag alltid köper när jag är på julmarknad. Tycker att det hör ihop på något sätt. Tittade även på teaterföreställningen Jätten & Trollet. En barnföreställning som dom spelar utomhus en gång per dag. På kvällen har dom eldshow med två föreställningar per kväll.
 
Efter att vi gått runt på marknaden så gick vi upp och tittade på det julpyntade slottet. Kommer bilder från slottet i nästa inlägg. Att gå in på slottet kostade inget extra men vill man besöka den andra våningen så kostade det extra. Mer information om detta finns på Tjolöholms slotts hemsida. Men vill man besöka julmarknaden så får man skynda sig. Sista dagen på denna marknad är imorgon. 

Kommentera här: