Redo för utflykter igen

 
Jacka med luva (vind- och vattentät) från Bonprix. 
Ryggsäck från Anna Fields kollektionZalando.
Promenadskor från Sports.
 
 
Då är jag redo för att åka på utflykter igen. Jag har nämligen shoppat lite. Men vet samtidigt inte riktigt om jag är så taggad på det. Tycker att det är för mycket smitta just nu. Har i alla fall köpt en ny ryggsäck från Anna Fields kollektionZalando och ett par promenadskor från Sports. Jackan som också är ny har jag köpt på Bonprix. Kul att shoppa lite ibland. Tycker att det är otroligt smidigt att handla på nätet istället för att springa runt i affärer (fast det är också kul ibland). Men på grund av pandemin så har det känts bättre att handla på nätet. Har även köpt FFP2 andningsskydd (gillar dom bäst) som jag använder när jag handlar mat och besöker sjukhus/vårdcentral. Använder alltid FFP2 skydden när jag är inomhus och det är svårt att hålla avstånd.
 
Såg på svt.se för en stund sedan att det var 42 725 smittade sen igår och vad jag förstår så testas inte alla ändå. Så smittan är fruktansvärt hög just nu. Så därför har jag även inhandlat antigentester. För om smittan är så hög så kommer vi alla förr eller senare att drabbas av detta. Frågan är bara när? Så det är lika bra att vara förberedd. Att man är vaccinerad hjälper ju inte mot smittan men förhoppningsvis hjälper det mot svår sjukdom och död. Så jag får se om det blir någon utflykt framöver. Är som jag skrev redo men jag vet inte riktigt om lusten är så stor just nu. Så vi får se vad som händer. 

Kommentera här: