Skulpturer i Pilane 2022

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Har nu äntligen gjort ett besök i Pilanes vackra skulpturpark på Tjörn. Är så glad att jag äntligen kom iväg. Var där för första gången förra året. Vilket var en otrolig upplevelse. Det var så trevligt att promenera omkring i Pilane och njuta av den vackra landskapet. Även kul att titta på konst ute i det fria. Så jag var så glad att jag äntligen kom iväg dit igen. Det bästa med Pilane är att dom byter skulpturer varje år. Så det var spännande att få se årets skulpturer. Vad jag tror så är det bara den 14 meter höga (vackra) Anna som är med varje år. Men jag är inte riktigt säker på det. Kan vara nån till. Kände igen två andra skulpturer som jag tror var med även förra året. Eftersom dom stänger den 18 september så var detta var min sista chans att besöka Pilane denna säsong. Skulpturerna flyttas sedan därifrån.
 
Tyckte nog att förra årets skulpturer var något bättre än årets skulpturer. Det har skrivits lite om detta. Tror också att det var fler skulpturer förra året. Men av årets skulpturer gillade jag Diana (båten) av Berth Johansson, Pendel (den gula) av Anna Fasshauer och Endless (som sträcker sig mot himlen i olika färger) av Kent Karlsson allra bäst. Röd väska av Lena Flodman och Cancan (sista bilden) av Anna Fasshauer var också helt ok. Dom andra har jag ingen direkt åsikt om. Dom bara fanns där. Men jag tog kort på de flesta. Tyvärr var det ingen skulptur som stack ut i år. Hoppas på lite mer färgstarka skulpturer till nästa sommar. Underbart väder denna dag i alla fall. Även lagom med folk vilket var helt perfekt. En underbar dag med andra ord. Kan varmt rekommendera ett besök på Pilane skulpturpark om ni har vägarna förbi.

Kommentera här: