Elkonventering på Östra

 
 
 
 
 
 
 
 
Nu har jag varit på Östra sjukhuset och gjort min elkonventering på hjärtat. Var där tidigt på morgonen. Tog prover på labb innan jag åkte upp till hjärtmottagningen där elkonventeringen skulle ske. Vi var fem stycken som skulle göra detta. Efter en stund blev vi tilldelade sängar och vi fick byta kläder till sjukhuskläder. Dom tog först bltr (120/82) och puls (80). Sedan tog dom även EKG för att kolla om man fortfarande hade flimmer. Till sist satte dom dit en droppkanyl. Det är första gången jag gör detta så jag var lite nervös. Men personalen var väldigt trevlig så det hjälpte.
 
På ett bestämt klockslag så började elkonventeringen. Den var lite som ett löpande band. Men den gick fort. Man sover bara i några minuter under själva konventeringen. Men jag hann drömma ändå. Dom lyckades i alla fall med konventeringen. Äntligen slår hjärtat i rätt takt. Hoppas att det håller sig ett tag nu. Det här året har varit fruktansvärt jobbigt. Så jag får se vad som händer nu och vad hjärtläkaren tycker. Ska ta sköldkörtelprover nästa vecka. Fick thé och smörgås efter konventeringen. Man är ju fastande från klockan 24.00. Fick åka hem ca 11.30.

Kommentera här: