Äntligen har mina amaryllis slagit ut

 
 
 
 
Tänkte bara visa några bilder på mina amaryllis som nu äntligen har slagit ut. Köpte dom i början av december så dom har tagit god tid på sig. Har aldrig varit med om att det tagit så lång tid för dem att växa till sig. Men bättre sent än aldrig. Tänker på min mamma när jag tittar på dessa blommor. Hon köpte alltid amaryllis till julen så det är ett fint minne av henne.
 
Igår var jag tvungen att göra ett pcr-test för min vän som ibland följer med mig på mina utflykter ligger sjuk i trolig covid. Hostat mycket och är väldigt andfådd. Har inte fått svar från sitt pcr-test än. Och jag har varit snuvig, febrig och väldigt trött men det behöver ju inte vara någon covid för det. Men eftersom jag tillhör en riskgrupp så tyckte min läkare att jag skulle testa mig. Men jag hoppas på det bästa. Mår skapligt just nu i alla fall.

Kommentera här: